Powered by Blogger.

Dan Negru, omul care înnegrește Pământul degeaba

Îl urăsc pe Fuego. Dar am un nemesis. L-am urât întotdeauna pe Dan Negru. E genul de om care crede, ca şi Solcanu sau Mitoşeru, că sunt relevanţi dacă îi mai bagă cineva în seamă pe la TV, şi le aruncă de-o şaorma, de dragul audienţei. Mi-ar lua, poate, săptămâni întregi să dau cu căcat pe toate lucrurile ce-l reprezintă, dar îl şi fac cel mai antipatic om pe Dan Negru, acest om care a înghiţit în copilărie o portavoce.

Da, poate e un profesionist, poate ştie televiziune şi/sau entertainement sau cum se cheamă bălăceala aia pentru care primeşte salariu. Problema e că, aşa cum ProTv îi au pe Busu şi Esca, şi nu s-ar face acolo rabat de la nimic pentru ei, aşa se pare că nici Antena nu face rabat de la acest mâncător de rahat.
Mi-ar plăcea "Te pui cu blondele?" dacă aş rezista mai mult de 12 minute cu zbierăte disperate şi orăcăieli indescifrabile.
Mi-ar plăcea "Te pui cu blondele?" dacă ar dura jumătate din timp, şi ar fi mai la obiect. Dar mai ales...
Mi-ar plăcea "Te pui cu blondele?" dacă Dan Negru s-ar îneca cu propria vomă în somn şi ar înceta să existe.

Ca orice irelevant care simte că vine puternic din urmă noua generaţie, şi că toate eforturile lui de rămâne deasupra liniei de plutire sunt din ce în ce mai zadarnice, Dan Negru s-a gândit că nu e destul să ragă două ore pe tv. Aşa că, la fel ca sub-mediocrii în ale scrisului, cum e Cabral, s-a gândit el să toace fiecare aspect inert, nesemnificativ, banal şi, în esenţă, stupid, al vieţii lui plictisitoare.
Blogul lui, care e o jignire asupra lecturii, e plin de cufureli scrise probabil în somn, de care nu pasă nimănui. Dar stilizate în aşa fel încât Dan Negru să pară un om care supurează figuri de stil. Un om din care şi beşinile să fie metaforice şi profunde.


Am fost un las la revolutie, in Timisoara si n-are legatura cu varsta pe care o aveam…Ziua stateam aproape de Catedrala, ca sa pot fugi mai repede spre Piata Maria si seara, pe la 5, cand se intuneca, fugeam acasa. De fricaI Cei curajosi ramaneau! Apoi, lasam sa treaca vreo cateva tramvaie, in statia din Piata Maria, ca sa stau si sa-l ascult pe Tokes vorbind de la geamul parohiei, dar apoi fugeam cu tramvaiul 7 spre casa. De frica…Cei curajosi ramaneau ! Decembrie…Timisoara…


Ai vomat puţin în gură? E ok, și eu.
Nu cred că am auzit un căcat mai banal, spus într-o tentativă de profund, în viaţa mea! Noţiunea de semidoct tocmai a ajuns la un alt nivel. Cred că astfel de frecții îi întrețin moral orgoliul lui Dan Puric, care se umflă probabil în pene de fiecare dată când vede un Dan mai prost decât el... Oh, Dan Puric, el, acest Moise al românilor! Dar deviez de la Negru.

Şi asta nu e nimic. Prin norul de dejecţii contemporane expuse pe dannegru.com, s-a regăsit una din cele mai cretine chestiuni pe care am avut ocazia să o citesc.
Băiat crescut la ţară, în spiritul(sau spirtul) autentic românesc, Dan Negru are un sistem de valori construit de babe superstiţioase şi analfabete. În creierul lui mic nu a fost loc de idei noi; doar de noţiunile primare, implementate de mumiile satului, împuţite de ceapă călită prea mult, fără dinţi sau educaţie post-gimnazială.


Poate că e aiurea să am pretenţii ca toate babele de la sat să aibă studii superioară, să fie bunice doar dupa titlul de doctor, inginer sau arhitect. Şi e. Chiar e aiurea.
Dar nu e aiurea să am pretenţii ca astfel de oameni, cum e şi această primată care nu ştie să vorbească, ci doar să izbucnească în dansuri şi ţipete de împerechere, pe micul ecran, să fie măcar puţin cizelat de urban, de corporatişti sau de viaţa în capitală, la modul general. Poate e aiurea să am pretenţii de la un gibon care mai mult de caca/pipi/mama/papa nu poate. Şi e. Chiar e aiurea.
Dar nu e aiurea să am pretenţii de la un trust naţional care cere şi impune nişte standarde. Acelaşi trust care ne-a dat această religie new-age numită Antena 3.
Ah, stai. Că aceeași oameni i-au făcut vedete pe Capatos, Crudu și Oțil. Nevermind...

Însă, ca să punctez pe i, Dan Negru știe de la adunarea generală a babelor din comună, un mare adevăr. Acela că orice nu e pro-Dumnezeu e dobitoc, prost, satanist și, probabil, rocker. Parafrazându-l pe prezentator, Stephen Hawking e un dobitoc. E un dobitoc pentru că așa știe Dan Negru; că bunica lui, care a crescut cu frică de Dumnezeu, nu își explică gravitația, accelerarea particulelor, găurile negre, crede că Pământul e plat și soarele plutește deasupra lui. Asta o spune el:


Stephen Hawking dovedește că e un dobitoc care n-a înțeles nimic...Bunica mea, o femeie simplă cu câteva clase a avut puterea să creadă toată viața în Dumnezeu și sfârșitul vieții i-a adus apropierea de EL. Speranța în Dumnezeu, Alah sau oricare altă credință nu poate fi înlocuită de forța gravitației d-nului Hawking.

Bine mă, da' credința(o chestie spirituala) nici n-ai cum s-o înlocuiești cu gravitația(o chestie fizică). Îmi place tăria cu care oamenii de genul ăsta dau cu putere în știință. Știința care le asigură tot ceea ce înseamnă traiul lor coditian, într-o bunăstare deplină. Oameni care uită că Dumnezeu nu e o religie, ci o legătură spirituală, o entitate ce mintea noastră crudă și fragilă nu o poate înțelege nici măcar 1%. Oameni care sunt radicali în alegeri, care văd doar religie sau opusul. Oameni care nu înțeleg că trebuie să existe un echilibru din ambele, sau, mai bine zis, un echilibru în întregul vieții.




Se nasc câteva întrebări.
Când pula mea și-a luat doctoratul Dan Negru în cosmologie și astro-fizică?
Cine era bunica lui și de ce nu apare în cărțile de istorie?
De ce își dau păreri neavenite toți oligofrenii care au citit o carte, dar se bucură de statutul de celebru?
Cât de infect e creierul lui de mărimea unei castane, dacă îl face dobitoc pe savantul care a revoluționat tot ceea ce știm despre univers în ultimii 50+ de ani?

Observați poziția mâinilor, papionul, privirea de heroinos, rânjetul de bouț și expresia generală de reject al societății. Cu cât mă uit mai mult la poza asta, cu atât râd mai tare. Dar parcă îi și aud vocea și tonul complet insuportabile pentru urechile umane. 

Dacă migrau și de la Antene, spre ProTv, Dan trebuia să fie unul dintre cei din junglă.
Doar că era bine dacă-și făcea cineva pomană și-l uita acolo, cu Cabral și ceilalți semeni ai lor ne-evoluați.

2 comentarii:

  1. Oh, tocmai ce mi-am imaginat că îl aud. De ce?
    Altfel zis, împărtăşesc antipatia pentru individul ăsta. Şi o împărtăşesc în aşa hal încât i-aş scuipa darul nevorbirii în gură, chit că o să am soarta lui Apollo într-ale sexului. Ia-i megafonul şi salvezi România de cancer. E de o inteligenţă colosală.. şi de o profunzime care depăşeşte puterea noastră de înţelegere. Ce ştim noi şi ce ştie Hawking despre lumea în care trăim? Nişte dobitoci, fi-ne-ar neamul de râs că am trecut de stadiul primate şi ne-am permis să complicăm căcatul de lume în care trăim cu gravitaţii şi alte bazaconii. Dan Negru a rămas la nivelul primată şi îşi susţine specia cu succes. Să se facă o chetă ca să-l închiriem pe Zlatan juma' de minut ca să-i trosnească o bucată-n cap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am rîs. Puncte bonus pentru ideea cu Zlatan.

      Delete

Poţi comenta şi cu contul Google+!
Dacă nu ai cont Google, selectează Name/URL, introdu nick-ul şi adresa de mail sau website-ul, scrie comentariul şi apasă cu încredere pe Publish!

Online NOW!